Super size me

Insåg just att den går på tv..  Vi har lärt oss i skolan att man bör gå 12000 steg om dagen med en intesitet på 1000 steg på 10 min. En "averge" american går 5000 steg (sa dom på filmen) det är alltså 7000 steg för lite om dagen. Om dom då skulle hålla rätt intensitet så skulle dom gå 50 min på hela dagen sen ligga/sitta hela dagen.. Sen med den kosten som just han äter i filmen så är det ju inte konstig att man blir fet.. Ingen moraltant jag, va inte många dagar jag kom upp över 12000 steg. Va bara tvungen att få dela med mig av min tanke, ha ringen att säga det till här hemma ;)






Kommentarer
Postat av: Ida

haha amerikaner ja, dom tar bilen överallt och tittar konstigt på dom som går promenader bara för nöjet, eller väljer att gå dom 10 min det tar till affärn...



o lost ja, det e ju bäst! du får faktiskt ta o se de nu, men börja från starten!

2010-02-06 @ 05:51:12
URL: http://ianttila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0