Fältstudiedag

Idag var det upp tidigt trots att man inte kunde somna inatt. Och eftersom jag inte kunde somna fastna jag vid tv:n och film om Heidi Flies (stavningen är helt fel tror jag) intressant men den sluta ju inte förens 2.25 lite försent.  Men men upp tidigt och mötte Annica vid henne strax innan nio så åkte vi till Gideonsbergs servicehus för att möta sjukgymnasten Niqlas (SKIT LIKA MOJJE ;) och arbetsterapeuten Jenny, hon hade en liten rund gravid mage så gulligt =) Fick iaf va med hos olika patienter och intervjua två stycken. Intressant men man inser ju fel det är när en person är rädd att tappa talförmågan för att det inte finns någon att prata med. Oftast när man kommer ut så där och träffar personer är det de bästa som händer under deras vecka, lite sorgligt tycker jag. Men jag uppskatta iaf hela vårdyrket mer nu som blivande sjukgymnast än som undersköterskestuderande. Känner iaf mer och mer att jag valt helt rätt utbildning, men har ju vetat sen åttan så vore ju jobbigt annars ;)

Fältstudiedag på torsdag igen men hos Pentti den gången och hans inriktning är idrottskador och det ser jag väldigt mycket framemot =)

3 veckor tills min älskling kommer hit igen =) <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0