Linköping

Var i Linköping igår för reserv upprop, vilket helvete. Dagen börjar med att det är kaos i Stockholms trafiken, ovanligt? Nej.  Bussen var försenad till Gullmarsplan och därefter så var det stopp i tunnelbanan på väg till Centralen. När klockan var 08:40 och busse skulle gå från centralen 08:55 och vi satt fast i tunnelbanan på Medborgarplatsen började paniken krypa sig på. Vi (jag och Madde) springer av tunnelbanan och bestämmer oss för att ta en taxi till centralen, vilket är lätt i praktiken men det var inte det lättaste att få tag på en taxi. 08:50 får vi äntligen tag på en taxi och paniken är max. Pga av ombyggnad i en tunnel måste han ta en omväg till centralen. 09:01 kommer vi till city terminalen och vi kutar genom hela byggnaden då vår gate är längst bort, men vi hann med bussen trots allt! SKÖNT! Lite lättnad.

Tyvärr så fick jag ju då ingen plat denna gången på universitet, men har fortfarande chansen att dem ringer mig under två veckor nu och säger att jag kan börja, jag håller tummarna. Sen finns det alltid en chans både i Västerås och Stockholm kvar!

Men jag hade en trevlig dag i Linköping trots allt, fick träffa nästan hela familjen Persson.

Stort tack till Madde som följde med, hade varit ett psykbryt om jag varit tvungen att vara där nere helt själv.  <3

Kommentarer
Postat av: madde

det är såklart jag ställer upp för dig <3

2008-08-26 @ 21:31:48
URL: http://madelojn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0